Arxiu Històric - CCOO Catalunya

Fonds 0280 - Comissions Obreres de Catalunya. Secció Sindical de Lámparas Z / Philips – Miniwatt

Identity area

Reference code

ES AHCO 0280

Title

Date(s)

• 1977 - 2005 (Accumulation)
  • 1951 - 2005 (Creation)

Level of description

Fonds

Extent and medium

2,76 m (25 unitats d'instal·lació)

Context area

Archival history

El fons es conservava en els espais de treball de la Secció Sindical de CCOO de Philips, des d'on se’n va mantenir la custòdia fins l’any 1999, quan des de la secció sindical es va optar per formalitzar-ne el traspàs a l’arxiu. Des d’ençà, progressivament, la Secció Sindical de CCOO de Philips va anar cedint documentació fins el 2005, any en què la fàbrica de l’empresa ubicada a la Zona Franca de Barcelona va finalitzar la seva activitat.

Immediate source of acquisition or transfer

Fons cedit en règim de dipòsit per José Jiménez Cuenca com a representant de la secció sindical de Philips, divisió enllumenat.

Content and structure area

Scope and content

El fons es troba conformat per la documentació produïda i reunida per la secció sindical de CCOO de Philips, divisió d’enllumenat, i per part del fons de la secció sindical de Miniwatt SA, filial catalana de Philips. Així mateix, el conjunt documental aplega actes de reunions i correspondència dels jurats d’empresa de l’antiga Sociedad Española de Lámparas Eléctricas Z (futura Philips, divisió enllumenat) i de Miniwatt SA. La part més voluminosa del fons comprèn la documentació procedent del comitè d‘empresa i del Comitè de Seguretat i Salut de Lámparas Z/ Philips, divisió enllumenat, que va ser reunida per la secció sindical en el transcurs del compliment de les seves activitats de participació i representació en els òrgans sindicals i empresarials d’acord amb els marcs previstos per la legislació laboral.

Appraisal, destruction and scheduling

Eliminació de les còpies simples d’unitats documentals simples duplicades.

Accruals

No es preveuen més ingressos.

System of arrangement

El fons s’organitza en dues divisions de fons, cadascuna amb les seves sèries i subsèries:

I. Secció Sindical Miniwatt SA

4.2 Plans i programes
4.3 Memòries
4.4 Correspondència

L’ordenació del fons no es plasma idènticament al sistema d’organització anterior. Els documents van ser agrupats en carpetes d’anella en funció de la seva procedència, i sovint ordenant els documents de manera cronològica o bé en funció de les qüestions o assumptes a què fan referència, amb independència de la seva tipologia documental.

Conditions of access and use area

Conditions governing access

Accés lliure llevat de la informació mèdica relativa a persones físiques, protegida per la legislació vigent.

Conditions governing reproduction

Lliure reproducció de la documentació accessible previ pagament de la tarifa establertes per l'arxiu.

Language of material

• Catalan
  • Spanish

Script of material

Language and script notes

Physical characteristics and technical requirements

No es precisen requeriments tècnics específics per accedir a la informació.

Finding aids

Allied materials area

Existence and location of originals

Existence and location of copies

Related units of description

El fons documental de l’empresa Sociedad Española de Lámparas Z es conserva a l’Arxiu Nacional de Catalunya, amb codi d’inventari ANC1-601.

Related descriptions

Publication note

Notes area

Alternative identifier(s)