Arxiu Històric - CCOO Catalunya

Authorized form of name

Camps Campos, Pere

Parallel form(s) of name

Standardized form(s) of name according to other rules

Other form(s) of name

Identifiers for corporate bodies

Description area

Dates of existence

7 de novembre de 1955 -

History

(Barcelona, 7 de novembre de 1955). Sindicalista, polític, activista i promotor musical, director del festival de música Barnasants, que fundà el 1995. El 2012 va rebre el Premi Nacional de Cultura i la Medalla d'Honor de Barcelona.
Va ser sindicalista als anys de joventut, de manera que abans de fer vint anys fou escollit vocal de la branca del metall al sindicat vertical franquista, on s'havia infiltrat clandestinament en seguir els dictats de CCOO, del que formava part de la direcció. Va ser portaveu de SOS Racisme del 1991 al 1995 al qual moviment va promoure manifestacions antiracistes. Va ser el número 79 de la candidatura d'ICV-EUiA a les Eleccions al Parlament de Catalunya de 2012. El 2014 va participar en un acte en favor del dret a decidir a les Cotxeres de Sants que reivindicava la república i el dret a decidir-ho tot, tant el futur polític de Catalunya com el model d’Estat. Fou el número 7 de l'Entesa per les eleccions municipals del 2015 a Saus, Camallera i Llampaies

Places

Legal status

Functions, occupations and activities